10 augusti

Har ett ögontryck med medelvärdet 23 på båda ögonen. Är detta något att oroa mej för Min ålder är 73år

23 är gränsvärde för ögontrycket. Hos de flesta personer är det helt normalt, hos en del kan det innebära en risk för glaukom. För att kunna svara säkert på den frågan så måste en del ytterligare undersökningar göras förutom tryckmätningen. Eftersom trycket är normalt hos de flesta personer finns inte skäl till oro, men om du vill veta säkert så kan du ta kontakt med ögonläkare eller vissa optiker som gör en utvidgad undersökning tillsammans med ögonläkare.

Ställ dina frågor om glaukom till ögonläkarna Hans Eriksson och Marcelo Ayala, så svarar de så fort som möjligt. Hans Eriksson arbetar som ögonläkare på Ögonmottagningen i Eksjö, och som ögonkirurg på Memira. Marcelo Ayala arbetar som ögonläkare på Skaraborgs Sjukhus i Skövde och forskar om glaukom. Vi publicerar din fråga här med ett svar. Vi kan ibland behöva redigera i texten som du skriver. Får du inget svar på din fråga har "Fråga Doktorn" sorterat bort frågan för att den tidigare besvarats eller inte gäller glaukom.

2016-04-28
Buy Driver''s License, Passport, ((wottenkelly79@gmail.com)) ((whatsapp +237679499813)))id card,Birth Certificate and Other Documents((((wottenkelly79@gmail.com)) We offer driving license, ID cards, Passports, Visas, marriage certificates, baptism cards, diplomas of all kinds for sale , ((WHATSAPP +237679499813)) Obtain Registered Ielts,Toefl & Gre Certificat ((wottenkelly79@gmail.com))) We produce high quality genuine passports, driving license, ID card .Database registered and unregistered. All documents are registered in the respective government databases. Also we offer the following card: social security numbers, credit files and credit cards, school diplomas, grades all in a completely new name issued and registered in the database system of government. . We use high quality equipment and materials to produce genuine and false documents. All secret features of these documents are carefully duplicated for our documents. We are the only producer of quality fake and registered documents. We offer only original high-quality registered and unregistered passports, drivers licenses, identification cards, stamps, Visa, school Securities and other products for a number of countries such as USA, Australia, Belgium, Brazil, Canada, Italy, Finland France, Germany, Israel, Mexico, Netherlands, South Africa, Spain, UK and many more countries CONTACT General Support: >>>>>>>>> wottenkelly79@gmail.com Support >>>>>>>>>>>>>> wottenkelly 79@gmail.com Contact >>>>>>>>>> +237679499813 Skype >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>> fastdocuments1 Registered and unregistered passport . visas all, biometric passports, degrees, driver''s license, ID certificates cards.Training M GCSE, A-levels, high school diploma Certificates, GMAT, MCAT and LSAT examination certificates, marriage and death certificates, passports and new identity packages, replicated, Real Degrees / Diplomas of most higher education institutions around the world (with more than 4000 templates in the file) all designed to look 100% identical to original. Custom printing (if we do not have the template file - just email us back and we can make any alterations / modifications as addresses) .SECOND, citizenship, identity, identification documents, diplomatic, Our workers are former private investigators, consulates, senior government staff and experienced experts with experience, we have strong connections with higher personnel in all areas of property registration documents and passports in exchange for these countries They are linked to the passport agency in each of these countries and with the help of his connections to all our customers who require a document or passport countries are 100% safe and guaranteed receipt of very high quality genuine estate documents recorded that can not be identified as false !! Not even a custom official experience or machine never dictate false document since the document is no different than real government issued! All our documents Registered real genuine citizenship data bases have their personal data recorded in the database system and 100% readable machine. Feel free to get detailed information about our services.
larsen, Buy Driver's License, Passport, ((wottenkelly79

2016-04-28
Köp körkort, pass, ((wottenkelly79@gmail.com)) ((whatsapp +237.679.499.813))) ID-kort, födelsebevis andra dokument ((((wottenkelly79@gmail.com)) Vi erbjuder körkort, ID-kort, pass, visum, vigselbevis, dop kort, diplom av alla slag till salu, ((WhatsApp +237679499813)) Skaffa Registrerad IELTS, TOEFL & Gre Certificat ((wottenkelly79@gmail.com))) Vi producerar högkvalitativa äkta pass, körkort, ID-kort .Database registrerade och oregistrerade. Alla dokument är registrerade i respektive statliga databaser. Dessutom erbjuder vi följande kort: personnummer, kredit-filer och kreditkort, diplom skola, graderar alla på ett helt nytt namn utfärdats och registrerats i databasen systemet av regeringen. . Vi använder hög kvalitet utrustning och material för att producera äkta och falska dokument. Alla hemliga funktioner i dessa dokument noggrant dupliceras för våra handlingar. Vi är den enda tillverkaren av kvalitet falska och registrerade dokument. Vi erbjuder endast ursprungliga hög kvalitet som är registrerade och oregistrerade pass, körkort, id-kort, stämplar, Visa, skol Värdepapper och andra produkter för en Antalet länder som USA, Australien, Belgien, Brasilien, Kanada, Italien, Finland Frankrike, Tyskland, Israel, Mexiko, Nederländerna, Sydafrika, Spanien, Storbritannien och många fler länder KONTAKTA Allmän Support: >>>>>>>>> wottenkelly79@gmail.com Support >>>>>>>>>>>>>> wottenkelly 79@gmail.com Kontakta >>>>>>>>>> +237679499813 Skype >>>>>>>>>>> >>>>>>>>>> fastdocuments1 Registrerade och oregistrerade pass. visum allt, biometriska pass, grader, körkort, ID-certifikat cards.Training M GCSE, A-nivå, high school diplom Certifikat, GMAT, MCAT och LSAT typintyg, äktenskap och dödsattester, pass och nya identitetspaket, replikerade, Verkliga grader / diplom de flesta högre utbildningsinstitutioner runt om i världen (Med mer än 4000 mallar i filen) alla är utformade för att se 100% identisk med original. Anpassad utskrift (om vi inte har mallfilen - bara maila oss tillbaka och vi kan göra några ändringar / modifieringar som adresser) .SECOND, medborgarskap, identitet, identitetshandlingar, diplomatisk, Våra arbetare är tidigare privata utredare, konsulat, höga regerings personal och erfarna experter med erfarenhet, har vi starka kopplingar till högre personal inom alla områden av dokument fastighetsbildning och pass i utbyte mot dessa länder De är kopplade till passbyrån i var och en av dessa länder och med hjälp av sina förbindelser till alla våra kunder som kräver ett dokument eller pass länder är 100% säker och garanterad kvitto av mycket hög kvalitet äkta egendom dokument som registrerats som inte kan identifieras som falskt !! Inte ens en egen officiell erfarenhet eller maskinen aldrig diktera falsk dokument eftersom dokumentet är inte annorlunda än verklig regeringen utfärdade! All vår dokument registrerade verkliga äkta medborgarskap databaser har sin personliga uppgifter som registrerats i systemdatabasen och 100% läsbar maskin. Känn dig fri att få detaljerad information om våra tjänster.
larsen, Köp körkort, pass, ((wottenkelly79@gmail.com))