Glaukomföreningen Västernorrland

Vid Glaukomföreningens årsmöte i mars 2006 togs frågan upp om intresse fanns för en rekreationsresa för föreningens medlemmar. Ett 40-tal medlemmar var närvarande och intresset verkade stort så styrelsen fick i uppdrag att arbeta vidare och resultatet blev:

Den 31 maj gick en bussresa till Järvzoo, djurparken i Järvsö, och Stene gård. Efter rundvandring på Zoo intogs gemensam lunch på Kusens Gästis. På Stene gård fanns också flera kulturmärkta byggnader med små butiker med smycken, kläder, textilier och hantverk av olika slag att besöka. Det blev en trevlig dag med möjlighet att prata och knyta kontakter på ett lättsamt sätt. Kostnaden blev också överkomlig eftersom föreningen kunde subventionera en del.

Resan uppskattades mycket av deltagarna (28 pers) så vår förhoppning är att kunna återkomma med något liknande framöver. Den sociala samvaron är en viktig del i verksamheten.