Föreningsaktuellt

Medlemsmöte i Västerås

Måndag 9 april kl 14.00 Lovisagården Slottsgatan 6

Se karta på sid 2 i PDF-inbjudan

Vi i bjuder på kaffe/te och smörgås. Under gemytliga former får du möjlighet att diskutera din sjukdom med andra i samma situation.

Från Glaukomförbundet vill vi gärna höra din uppfattning om hur du tycker att glaukomsjukvården fungerar i Västmanland. Vi vill också känna oss för hur intresset är för att bilda en glaukomförening i Västmanland.

Anmäl dig till Glaukomförbundets telefonsvarare 070-291 56 66, tala in namn, telefonnummer och hur många ni är som kommer.

Från Glaukomförbundet medverkar: Birgitta Hedin, (Sörmland), Anders Nyström (Örebo) och Leif Wall (Uppland)

Glaukomföreningen i Göteborg byter namn till

Glaukomföreningen Väst

På årsstämman den 8 mars beslöt vi att byta namn från Glaukomföreningen i Göteborg till Glaukomföreningen Väst.

Bakgrund
När föreningen bildades 1978 var det den första glaukomföreningen i Sverige. Då var nästan alla nedlemmar från Göteborg med omnejd. Nu omfattar förenigen hela Västra Götalands län och Göteborg står bara för omkring hälften av medlemmarna. Vi har tre intressegrupper i Västra Götaland. Det känns nu naturligt att byta namn.

Organisations- och plusgironumren samt kontakttelefon är oförändrade.
E-postadressen byts nu till: vast@glaukomforbundet.se

För Glaukomföreningen Väst
Roland Strömbäck, vice ordförande