Lokala aktiviteter Världsglaukomveckan 2015

Lokala aktiviteter

8-14 mars 2015

Eksjö

Eksjö sjukhus, Torsdag 12 mars kl 10-13 information om glaukom Glaukomföreningen Småland

Eskilstuna

Mälarsjukhuset, huvudentrén Onsdag 11 mars kl 10-15
Synoptik, Kungsgatan 23, Fredag 13 mars kl 10-16

Gnesta

Din Syn, Guldsmen's Gnesta Måndag 9 mars kl 10-13 och 14-16

Jönköping

Länssjukhuset Ryhov Måndag 9 mars, Onsdag–Fredag 10–12 mars kl 10-12 och 13-14.30. Bemannat informationsbord Glaukomföreningen Småland

Karlstad

Karlstad Seniormässan Conferens Center Tisdag 10 mars kl 10–16 Bemannat informationsbord Glaukomföreningen Värmland

Katrineholm

Kullbergska sjukhuset, Hälsotorget Måndag 9 mars kl 9-12
Specsavers Optik, Onsdag 11 mars kl 11-17

Landskrona

Landskrona lasaretts entré Tisdag 10 mars kl 13–15 Informationsbord om glaukom Glaukomföreningen Skåneland

Linköping

Glaukomdag 11 mars, Lasarettet i Linköping kl 10-13 finns vi vid entrén till ögonkliniken med bemannat bokbord. Glaukomföreningen Östergötland
Glaukomcafé 11 mars, Stadsmissionens café i Linköping kl 14-16 träffas vi och samtalar över en kopp kaffe. Glaukomföreningen Östergötland

Lund

Domkyrkoforum, Kyrkogatan 4 Torsdag 12 mars kl 14-15.30,
Maria Thereza Perez
, docent vid Lunds Universitet föreläser om ögats sjukdomar. Glaukomföreningen Skåneland

Motala

Glaukomdag 10 mars, Lasarettet i Motala kl 10-13 finns vi vid huvudentrén med bemannat bokbord. Glaukomföreningen Östergötland

Norrköping

Glaukomdag 12 mars, Ögonkliniken, Kungsgatan, Norrköping kl 9-12 finns vi i väntrummet för glaukompatienter med bemannat bokbord. Glaukomföreningen Östergötland
Glaukomcafé 12 mars, Kafé Vetekornet i Norrköping kl 14–16
träffas vi och samtalar över en kopp kaffe. Glaukomföreningen Östergötland

Nyköping

Nyköpings lasarett, Huvudentrén Tisdag 10 mars kl 10-16
Vi informerar och svarar på frågor om glaukom och föreningen

Specsavers Optik Onsdag 11 mars kl 12.30-15.00
Vi informerar och svarar på frågor om glaukom och föreningen.
Gratis tryckmätning hela veckan.

Stockholm

Conferense Hotell Birger Jarl, lokal Congressen Måndag 9 mars kl 16.30-18.00 Föreläsning av docent Enping Chen under rubriken ”Tillsammans förbättrar vi glaukomsjukvården”. Conferencier: Rachel Norborg-Jerkeby. Styrelsens egna pianist Christer Ekman leker på pianot före mötet. Glaukomföreningen i Stockholm och S:t Eriks Ögonsjukhus

Strängnäs

Se & Synas, Torsdag 12 mars kl 10-16 Gratis tryckmätning och information om glaukom och föreningen. Glaukomföreningen i Sörmland