Gemensam lagerstatus för alla apotek

onsdag 15 oktober

Gemensam lagerstatusfunktion för alla apotek nu på plats

Från och med 5 maj 2014 finns en lagerstatusfunktion, gemensam för landets samtliga apotek, som gör det möjligt för kunder att i förväg kontrollera om ett läkemedel finns tillgängligt eller om det måste beställas. Tjänsten är ett resultat av ett samarbete mellan Sveriges Apoteksförening och LIF och finns tillgänglig både för datorer, läsplattor och mobiler via Fass.se och Sverigesapotek.se

Den nya lagerstatustjänsten förbättrar möjligheterna för apotekens kunder att välja hur man vill göra med sitt recept – åka till ett apotek eller kontakta apoteket för att göra en förbeställning. För den kund som går direkt till ett apotek blir det också lättare för personalen att hjälpa kunder att vid behov få information om lagerstatusen på andra närliggande apotek. Läs mer >>

oktober 2014